cyber escribió:
Es que confundes conceptos. Académica y filológicamente el valenciano es catalán, como lo que se habla en Argentina es el español y no el argentino.
Otra cosa es cómo se llame a la lengua coloquialmente por el 99% de los valencianos, que es valenciano. Reconocer una cosa no implica no hacer la otra.
Va, em vaig a llançar a la polèmica, per una volta i sense que servixca de precendent. Ne tinc per als dos.
Primer Kilu. Crec que ya ho vaig dir en una ocassió, la millor manera de defendre el valencià és parlant el valencià i dignificant-lo com a llengua. Puc entendre que es faça una defensa del valencià des d'una atra llengua, pero no es dignifica, perque no s'utilisa, i pareix com que és una llengua de segona divisió, una arma en una batalla, una bandera que només es trau per a fer-la servir contra atres.
Segon Cyber. En primer lloc dir-te que el valencià no és acadèmicament ni filològicament català. Crec que confons termens. Una cosa és compartir un sistema llingüístic i una atra cosa és l'uniformitat del català. De la mateixa manera que la teoria del mossarap té les seues llacunes, la teoria de que els catalans dugueren aci la llengua ningú no l'ha pogut demostrar i en la mateixa universitat tens tèsis per a donar i vendre. Una atra cosa és la política i els interesos de les editorials. Pero et demane que investigues. I no et parle des d'un punt de vista "secesioniste", sinó des de la mateixa Universitat, l'AVL, etc. Busca i compara.
Per atra banda, i açò t'ho dic en tot el carinyo i perque veig que tens sentiments valencianistes (futbolístics i "de la terra") o això em pareix llegint les teues intervencions, els argentins no parlen espanyol, parlen castellà. L'espanyol no existix, i menys per a persones que defenen la diversitat de l'estat espanyol. La llengua oficial en tot el territori de l'Estat espanyol és el castellà, i per tant, en atres paisos parlen castellà i no espanyol. Se que entendràs el concepte.
I res més, perdoneu la meua intromissió en el territori de la polèmica, pero hui no m'he pogut resistir
:)